Thursday, March 4, 2010

Siang Jangan Datang

PESIMISTIK BUKAN,OPTIMISTIK LAGILAH BUKAN, REALISTIK SAJALAH REDAH KEHIDUPAN

Siang jangan datang,
Aku mahu suasana yang bisu
Temani aku duduk berteleku
Tunduk mengadu, sebak merayu, pohon ampunMu,
Walau sedar diri tak pernah jadi yang terbaik
Aku mahu terus usaha

Siang jangan datang,
Aku suka melihat Biduk dan Belantik
Bukannya matahari yang bercambah terik
Bikin tubuhku capik, emosiku tercarik, langkahanku ditakik,
Pelangi pula terus-terusan sembunyi di balik awan
Aku tak mahu terus kecewa

Siang jangan datang,
Aku mahu dibalut pekat yang nyaman
Mendakap mimpi sebuah angan jadi kenyataan
Mungkin petunjuk Tuhan, Ke mainan syaitan? atau aku yang perasan?
Rasa yang halus tak bisa terlintas mulus di bibir
Aku mahu terus lena

Siang,
Walau aku suka neon menyinar parkir,
Esok pagi tetap ada kuliah, aku perlu hadir
Siang,
Walau saat ini indah, rahsia alam terzahir,
Aku tetap perlukan satu jawapan mampir

Kisah ini perlu ada babak akhir

Oh siang, janganlah merajuk,
Kau tetap akan datang kan esok???


Oh siang, janganlah merajuk,
Kau tetap akan datang kan esok???

Karya oleh Faridahanummn http://faridahanummn.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment